2 sep. 2014

Rally


Ihanaa kun asiat hevosrintamalla alkavat olla mallillaan! Koen olevani todella onnekas ja etuoikeutettu löydettyäni niin mukavan vuokrahevosen, plussana vielä mukava omistaja. Ja tällä kertaa en edes joutunut pahemmin etsimään! Voisin tehdä erillisen postauksen vuokrahevosen etsimisestä täällä Ruotsissa. Kiinnostaako? :) Topangan suhteen asiat ovat todella auki, en tiedä sen paranemisennusteesta hirveän tarkasti. Tarjouduin auttamaan hoitamisessa myös nyt sen karsinalevon/kuntoutuksen aikana, mutta ilmeisesti avulle ei ole tarvetta joten nyt keskityn täysillä Vikingiin. 

Härligt att det börjar flyta på med hästeriet här! Jag känner mig lyckligt lottad att jag har hittat en så trevlig häst att rida, och att också ägaren är så trevlig! Den här gången behövde jag som tur är inte ens leta. Jag skulle faktiskt kunna göra ett inlägg av att hur det är att leta efter en medryttarhäst här i Sverige. Vad tycks? :) Med Topanga är allt väldigt öppet. Jag vet ingenting om hennes framtidsutsikter. Jag erbjöd tidigare hjälp att jag skulle kunna sköta och pyssla om henne även under hennes boxvila och igångsättning, men antagligen finns det inget behov för det så nu fokuserar jag 100% på Viking.


Sunnuntaina päästiin tekemään jotain todella hauskaa! Mentiin "Båtikselle" (kaksi isoa laidunta joilla saa ratsastaa) ratsastelemaan vähän rennommin. Omistaja oli vakuuttanut mulle, että Viking on kiltti eikä lähde viemään tai pukittele laukassa. Eipä mulla sitten ollut muita vaihtoehtoja kuin luottaa häneen, haha. ;) Ja voi kuinka hauskaa meillä sitten olikin! 

I söndags fick vi göra någonting verkligen roligt! Vi gick ner till Båtis (två stora hagar man får rida i) för lite avslappnad ridning. Ägaren hade försäkrat mig att hon är snäll och sticker inte iväg eller bockar i galopp. Jag hade inget annat val än att lita på henne, haha. ;) Och oj så kul vi hade!



Aloitettiin ravissa laitumen pitkää sivua pitkin ja laukattiin rauhallisessa temmossa takaisin. Mun mielestä jokainen nopeatempoinen maastoreissu on yhtä jännittävä. Varsinkin kun ratsastaa uudella hevosella jota ei vielä tunne niin hyvin. Ehkä musta on tullut vähän vanha, mutta joka kerta mun mielessä käy ajatus siitä, että jos täydestä vauhdista sattuisi tippumaan niin voisi käydä aika pahasti. Mutta ei auta muu kuin sivuuttaa ne ajatukset ja "enjoy the ride" vaan. Vauhdin hurmasta saatava adrenaliinipiikki ja vapauden tunne on kaiken sen väärti!

Vi började med att trava längs hagens långsida och sen galoppera i lugn tempo tillbaka. Jag tycker att det är varje gång så himla spännande att galoppera ute på en stor öppen plats. Särskilt när man rider en ny häst som man inte känner så bra. Kanske har jag blivit gammal, men tanken brukar slå mig att om man skulle falla av i den farten så skulle det faktiskt gå ganska illa. Men det är bara skjuta undan den tanken och "enjoy the ride". Den adrenalinkicken och frihetskänslan man får av det är värt allt!


Oon ihan RAKASTUNUT näihin kuviin! Valo ja tunnelma, kaikki on niin kaunista. Tovon kovasti, että joku ilta olisi samanlainen jotta voitais ottaa vähän keskittyneemmin kuvia. Täytyy pistää pystyyn ihan kunnon fotoshootit hienojen varusteiden/vaatteiden kanssa. En edes tajunnut, että näistä tuli näin hienoja ennen kuin näin kuvat koneelta. Täydellisyyttä huonontaa hieman kuitenkin se, että kuvat on otettu suht alussa jolloin vauhtia oli vähän liikaa enkä saanut V:tä keskittymään kunnolla.

JAG ÄLSKAR ljuset i dessa foton!! Seriöst, hur vackra är inte bilderna? Jag hoppas att det blir en till lika vacker kväll så att vi kan ta lite mer koncentrerade bilder. Skulle vara härligt att ha en riktig fotoshoot med fin utrustning och allt... Jag förstod inte ens att det var/blev så fint förens jag såg bilderna på datorn. Tyvärr så är dom inte helt perfekta, bilderna är tagna i början av ridpasset när V hade lite för mycket fart och svårt att koncentrera sig.





Kun heppa oli paremmin kuulolla oli aika päästää se matkaan! Hurja millaisen kyydin sain... Ensimmäisen laukkapätkän aikana Sports Tracker näytti 40 km/h eikä menty edes täysiä. Apua. :D En oo koskaan ennen, tai ainakaan tosi pitkään aikaan, laukannut hevosella noin kovaa!

När hästen lyssnade lite bättre var det dags att sticka iväg. Och wow vilken ridtur jag fick... Första galoppspurten gick åt 40 km/h enligt Sports Tracker och vi var inte ens upp i full fart. Hjälp. :D Jag har aldrig, eller i alla fall inte på länge, galopperat så fort!




Tosiaan, luulin Vikingin laukkaavan kovaa aikaisemmin. Sitten jätin kuumuuden takia hupparin pois enkä voinut pitää kännykkää mukana. Ja kohta laukattiinkin vielä kovempaa. Silmät vuotaen nauroin riemusta, oli niin siistiä! :D Luojan kiitos Viking oli kuin olikin yhtä kiltti kuin D oli sanonut ja se hidasti oikein kiltisti enkä saanut sydänkohtausta. Heh.

Jag trodde att Viking galopperade fort förut. Sen lämnade jag bort min tröja och kunde inte ha med mobilen. Och snart galopperade vi ännu fortare. Mina ögon bara rann och jag skrattade som en galning. Det var så coolt! Tack och lov var Viking lika snäll som D hade sagt och saktade av snällt och jag slapp hjärtattack. Haha.









Sellainen reissu. :D Nyt vähän masistelen tätä alkavaa syksyä. Iltaisin on jo pimeä ja ulkona on kylmä. Lomat ohi jne... No, arki on aika täyteenahdettu töitä, punttista ja ratsastusta joten tylsä ei tule. Muutaman viikon päästä pääsen työn merkeissä käymään pitkän viikonlopun Berliinissä, sitten on tiedossa ystäväpariskunnan häät. Muina viikonloppuina täytyy varmaan tehdä vähän reissuja eri kaupunkeihin, olen vielä aika keltanokka mitä Ruotsin eri paikkoihin tulee. :)

Så var den resan. :D Jag är lite deppig över hösten. På kvällen är det redan mörkt och kallt. Semestern är över osv... Vardagen är fullproppad med jobb, gym och ridning så tråkigt hinner det inte bli. Om några veckor har jag privilegium att få resa jobbrelaterat till Berlin över en helg, sen blir det bröllop. Måste också resa lite runt här i Sverige, jag är fortfarande ganska gul i näbben med alla platser här. :)

Päivän asu/Dagens outfit:
Kypärä/Hjälm - Lamicell Transformer
Paita/Tröja - CRW
Toppi/Linne - New Yorker
Hanskat/Handskar - Roeckl
Housut/Byxot - Animo
Saappaat/Stövlar - Mountain Horse Supreme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar