19 jan. 2015

Back in business

Jag hatar klichérubriker. Men har man ingen fantasi finns det inte så många alternativ att välja från. Vi kör på det här! Det är nämligen så att Viking är igång igen! Eller igång och igång, hon skrittas från ryggen nu. Men åh vad jag har saknat ridningen, det kändes så skönt och spännande att bara sitta upp igår och vandra runt manegen på lång tygel. Viking var väldigt taggad och ivrig, hon gick med raska steg öronen spetsade och tog några travsteg så fort jag kortade tyglarna en bit. Hoppas hennes framsteg fortsätter och snart är hon igång för fullt!

Visst ja, vi har fått speglar i ridhuset nu. :D Några obligatoriska selfies varsågoda...

Inhoan kliseisiä otsikoita. Mutta mikäli sitä on täysin mielikuvitukseton niin vaihtoehtoja ei jää kovin montaa. Tällä mennään! Nimittäin asia on nyt niin, että Viking on taas menossa mukana! Tai no, kävellään siis selästä käsin. Mutta voi miten olen ikävöinyt ratsastamista. Oli jo tarpeeksi ihanaa ja jännittävää vain köpötellä pitkin ohjin  ilman satulaa maneesia ympäri. Viking oli todella innoissaan, käveli reippain askelin korvat hörössä ja otti muutaman raviaskeleen heti kun lyhensin ohjia ihan hitusen verran. Toivon mukaan meno jatkuu yhtä hyvänä niin kohta päästään taas takaisin normaaliin arkeen!

Ainiin, maneesiin tuli peilit. :D Muutama pakollinen selfie olkaa hyvä...




Outfit:
Hjälm/Kypärä - Lamicell
Jacka/Takki - Mountain Horse
Chaps - CRW
Skor/Kengät - Steeds

I helgen var jag också och provred den där unghästen en andra gång. Tyvärr tror jag inte att det blir något av det... Det finns mycket plussidor i det men tyvärr blir det för mycket negativa saker som bidrar till mitt beslut. Hästen är en trevlig unghäst som jag skulle ha möjlighet att utvecklas med och tävla, ägaren var väldigt trevlig och så. Men i och med att vi flyttar nu så skulle jag ha över tre mil till detta stall. Där finns inget ridhus så det skulle mena att man behöver åka med släp till ridhus någon mil bort för att träna. Och med hästen kändes det inte liksom helt rätt. Om vi skulle stanna i vår gamla lägenhet eller flytta närmare så skulle jag absolut ge det en chans! Men just för den långa resans skull tackar jag nej, om jag ska köra tre mil till en häst vill jag att det ska vara motiverande och orkar inte chansa på "kanske det blir bättre". Är man van vid välridna hästar och ridhus så... Lite tråkigt, men så blir det nu med detta. Hästen gillade jag dock, väldigt vacker och härlig personlighet. Och den galoppen han har, wow! Ack, letandet fortsätter alltså...

Viikonloppuna koeratsastin toistamiseen sen yhden nuoren hevosen. Valitettavasti siitä ei nyt taida tulla mitään... Vaikka hyviä puolia olisi paljon niin valitettavasti tällä kertaa ne huonot puolet vaikuttavat vahvasti ratkaisuuni. Hevonen on todella mukava nuori jolla minulla olisi mahdollisuus kehittyä ja kilpailla, omistaja on mukava jne. Mutta muuttoni myötä tälle tallille olisi yli 30 km per suunta. Maneesia ei ole, joten treeneihin täytyy lähteä trailerin kanssa reilun 10 km päähän. Ja hevosen kanssa ei päästy myöskään täysin yhteisymmärrykseen. En jaksa hevosta (varsinkaan nuorta!) jota täytyy koko ajan pusertaa eteenpäin. Nuoressa täytyy olla oma moottori. Varsinkin kun olen nyt vallan tottunut ratsastamaan todella reippailla hevosilla... Toki jos ei tarvitsisi muuttaa tai muuttaisimme lähemmäksi niin antaisin tälle kyllä mahdollisuuden. Mutta juurikin sen pitkän matkan takia vastaan tälle kieltävästi. Jotta jaksan ajaa 30 km suuntansa niin hevosen täytyy olla motivoiva. En myöskään jaksa ajatella ja toivoa "ehkä tää tästä". Olen liian tottunut hyvin ratsastettuihin hevosiin ja maneesiin... Vähän harmittaa, mutta näin tämä nyt menee. Hevosesta pidin kyllä, todella kaunis ja hyväluonteinen! Ja sen laukka, wow. No, (hiljaiset) etsinnät jatkukoon...


Nu har jag en dag kvar på jobbet och imorgon bär det mot Teneriffa för två veckor! Direkt på onsdagen i övermorgon är det turridning som gäller. Jag glömde så klart min Lamicellhjälm på stallet så får ta med bastuhjälmen från Charles Owen. Usch.

Ha det bra alla! Hörs om två veckor.

Nyt mulla on tää päivä töitä jäljellä ja huomenna matka käy kohti Teneriffaa kahdeksi viikoksi! Heti ylihuomenna keskiviikkona menen ratsastusretkelle. Unohdin tietysti mun Lamicell-kypärän tallille joten joudun ottamaan mukaan saunaversion Charles Owenin. Hyi.

Voikaahan hyvin kaikki! Kuullaan parin viikon päästä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar