2 juli 2015

Throwback Thursday: Heinäkuu/Juli


201407?? - Tää olikin ainut ratsastuskuva koko heinäkuulta. Topanga sai sen kaviokuumeen heinäkuun alussa joten ymmärrettävistä syistä sillä ei voinut ratsastaa... Kuvassa oleva poni on kaverini Satun Poni. Mulla ei tosiaan ollut käynyt mielessä että Ponilla ratsastaisin, olen kuitenkin yli 170 cm pitkä ja painankin sen verran etten varsinkaan noin pienen (n. 135 cm) ponin selkään mielelläni mene... :D Mutta Satu vakuutti Ponin jaksavan ja en mä siellä selässä ollut kuin 10 min joten suostuin. Oli pakko laitaa paita perseen alle ettei tule hiertymiä. Kypärättä ratsastaminen ei tietenkään ole järkevää mutta siitä ei sen enempää. Poni yllätti ja kulki todella hyvin ja ERITTÄIN reippaasti, joten ei tarvinnut kokea omantunnontuskia siitä että tällainen sotanorsu siellä selässä kävi. ;)

201407?? - Det här är faktiskt den enda ridbilden jag har från hela juli. Topanga fick fång i början av månaden så det blev ju inte någon ridning på henne... Ponnyn på bilden är min kompis Poni. Jag hade inte planerat att rida den, jag är ändå över 170 cm lång och väger så pass mycket att jag är inte så ivrig med att rida en så liten (ca 135 cm) ponny... :D Men Satu försäkrade mig att Poni orkar och jag red henne i bara 10 min så jag gick med på det. Var tvungen att sätta tröjan under min rumpa för att slippa skavsår. Och det är absolut inte smart att rida utan hjälm, men inget mer om det nu. Poni överraskade mig och var jätte fin och VÄLDIGT pigg, behövde alltså inte känna dåligt samvete över att gigantiska jag red henne. ;)


20130711 - Aww, rakas ex-vuokrahevonen Gracia. Tässä tammassa oli "sitä jotain". Aluksi me ei tultu kovin hyvin toimeen, oli nimittäin sen verran kiukkuinen tämä tyyppi... Sai varoa kaviota ja hampaita. Mutta sitten jossain vaiheessa me tutustuttiin ja loppujen lopuksi raputeltiin toisiamme karsinassa ja sain sille jopa satulan ilman pelkoa siitä, että G:n hampaat löytyy mun takapuolesta. :) Ihana tamma joka pelasti monet kurjat päivät! 

20130711 - Aww, kära Gracia som var min medryttarhäst förut. Hon hade "det". I början var det lite tveksamt om vi skulle trivas med varandra, hon var nämligen en väldigt sur häst... Man fick akta sig för hovar och tänder. Men sen efter ett tag blev vi kompisar och till slut kliade vi varandra i boxen och jag kunde till och med sadla henne utan att vara rädd för hennes tänder. :) Ett härligt sto som räddade många dystra dagar!


20120710 - Voi vitsi, tää hetki on varmaan mun hevoshistorian paras muisto. Pääsin uittamaan hevosta ekaa kertaa elämässäni enkä ollut koskaan tehnyt mitään niin hauskaa! Aivan mieletöntä.

20120710 - Åh, den här stunden är säkert det bästa minnet jag har från hästar. Jag fick bada med en häst för första gången i mitt liv och hade aldrig gjort något så roligt! 


20100717 - Estehyppelyä Verkulla. Se oli niin upea ja ihana hevonen ratsastaa! Verkulla opin hyppäämään, pääsin pelosta ja opin tekniikkaakin. Harmi ettei mulla ole sen jälkeen ollut hevosta jolla pitää yllä niitä taitoja. No, onneksi tykkäänkin enemmän tuuppaamisesta. ;)

20100717 - Hoppning med Verkku. Han var en så fin och underbar häst att rida! Jag lärde mig att hoppa med honom, kom över min rädsla och lärde lite teknik också. Synd att jag inte har kunnat uppehålla dom kunskaperna efter det. Nåja, tur att jag tycker mer om dressyr. ;)


20080723 - Tilastoruuna Jet, pitkäaikainen hoitohevoseni. Tää oli niitä hetkiä kun uurastus, kaikki tuska ja taistelu palkittiin ja Jetistä tuli vihdoin HEVONEN. :)

20080723 - Jet, min sköthäst under en lång period.  Det här var en av de stunderna då all slit, smärta och kämpande blev belönade och Jet blev äntligen en HÄST. :)


20070717 - Aivan kamala kuva, joo! :D Mutta niistä muutamasta kuvasta minkä löysin tää oli (valitettavasti...) se paras. Kävin mökkinaapurissa moikkaamassa kaveria ja pääsin tämän lv-tamman selkään. Tässä on muuten todiste (mulle) että olen ratsastanut lämppärillä, mietin asiaa jokin aika sitten ja luulin etten ole koskaan lv:n selässä ollut mutta olenpas! :) Taisin ratsastaa ihan vain hetken aikaa tuossa pihalla ja en tosiaan päässyt vaikuttamaan varustevalintoihin...

20070717 - En fruktansvärt hemsk bild! :D Men den bästa (tyvärr...) av de få som jag hittade. Jag hälsade på våra grannar på sommarstället och fick sitta upp på det här varmblodstoet. Det är faktiskt ett bevis (för mig själv) att jag har ridit ett varmblod! Jag funderade på saken för ett tag sen och var helt säker att jag har aldrig ridit ett varmblod, men uppenbarligen har jag! :) Jag red runt på gården bara en kort stund och kunde absolut inte påverka vad hon hade för utrustning på sig...


20060726 - Tässä taituroidaan viisivuotiaan hevosen selässä oikein fiksuna. :D No onneksi on sentään kypärä päässä. Ja Jetikin oli kiltisti. :) Tekee pahaa katsoa kuinka laiha olin 16-vuotiaana, hyh. "Onneksi" nykyään ei tarvitse enää sellaisesta huolehtia. ;)

20060726 - Här håller man på och är väldigt smart, trixar på en femårig häst. :D Nå, tur man hade åtminstone en hjälm på sig. Och Jet var snäll. :) Mår lite illa av att se hur smal jag var som 16-åring. "Tur" att man inte har sånt problem längre. ;)

2 kommentarer:

  1. mitä noi numerot merkkas, en saa siitä mitenkää mitää pvm/kk/v? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voi ei, sori! :D eka vuosi, sit kk ja päivä. Ainakin työn puolesta merkitsen päivämäärät usein noin joten jäänyt päälle. Laitan seuraavaan postaukseen "tavallisesti" :)

      Radera