28 nov. 2015

Sweden International Horse Show 2015, torsdag

Horse Show pärähti käyntiin täällä Tukholmassa torstai-iltapäivänä klo 16 kun messualue avautui. Sadat innokkaat hevosihmiset olivat odottamassa ovien avautumista ja sisään päästyään kaikilla oli yhteinen päämäärä: messualue ja ihanat myyntikojut! Sinne mekin löysimme tiemme heti neljän jälkeen. Näytökseen alkuun oli aikaa kaksi tuntia mutta emme silti ehtineet kiertää kuin ehkä neljäsosan myyntikojuista.

Äntligen är det Horse Show! Torsdag kl 16 var det dags när mässan öppnades. Hundratals ivriga hästmänniskor stod redan ute framför dörrarna och väntade på att de skulle öppnas. Alla hade samma mål: mässan och alla fina monters! Och det var dit också vi styrde våra steg direkt efter fyra. Det var två timmar kvar till showen började men ändå hade vi lite ont om tid och hann knappt gå igenom en fjärdedel av mässan.

Koko messualue ei mahtunut kuvaan ja panoramakuva ei onnistunut. - Hela mässområdet fick inte plats på en bild och panoramabilden blev misslyckad.
Rakastuin tähän huopaan!! - Jag blev helt kär i det här schabraket!
Jos joskus saan syyn käyttää frakkia kisoissa niin ostan tämän. - Om jag någonsin får ha frack på mig när jag tävlar så ska jag ha den här.
Ja ehkä nämä jalustimet? xD - Och kanske dessa stigbyglar? xD

Mitä torstai sitten tarjosi?

Ensin oli vuorossa jännittävä kilpailu jossa kenttä- ja esteratsastusjoukkue kilpailivat toisiaan vastaan "Ride and Drive"-kilpailussa. Ensin ratsastettiin lyhyt esterata minkä jälkeen äkkiä alas hevosen selästä minitraktorin kyytiin jolla ajettiin mutkitteleva rata. Mä en enää muista kumpi joukkue voitti (apua, noloa :D), mutta kisa oli kyllä jännittävä ja yleisö oli hyvin messissä!

Seuraavaksi ratsastettiin Prins Carl Philips Pris-esteratsastuskilpailu jossa C- ja D-poniratsukot kilpailivat voitosta. Ihan mielettömän hienoja, suloisia ja upeita poneja sekä taitavat nuoret ratsastajat. C-ponit ratsastivat radan 110 cm korkeudella ja D-ponit 120 cm. Meno oli kyllä hurjaa mutta mukavaa katseltavaa!

Vad hände på torsdagen?

Först var det "Ride and Drive"-tävling där hopp- och fälttävlanslaget tävlade mot varandra. Idén var att först hoppa en kort bana och sen hoppa fort ner från hästryggen och in i en minitraktor som man skulle köra en liten bana med. Jag minns inte vilket lag som vann (oj vad pinsamt :D) men tävlingen var väldigt spännande och publiken hejade högt!

Efter det var det dags för Prins Carl Philips Pris där C- och D-ponnyer tävlade mot varandra. De var så underbart fina och söta ponnysar och de unga ryttarna var väldigt duktiga. C-ponnyer hoppade 110 cm och D-ponnyer 120 cm. Det gick fort undan men var kul att se på.

Maastoesteratsastuksen radankävely - Dags att gå banan

Illan kolmantena ohjelmana oli se mitä olimme tulleet katsomaan ja mikä ihastutti viime vuonna: maastoestekilpailut hallissa. Esteet olivat toinen toistaan hurjempia ja meno taas yhtä hurjaa ja mukaansa tempaisevaa kuin vuosi sitten. Huhhuh, adrenaliini virtasi näin katsojan roolissa jo ihan tarpeeksi, ihan uskomatonta millaisiin suorituksiin nämä ratsukot pystyivät! Vauhti oli hurja, esteet ISOJA, musiikki soi täysillä ja yleisö kannusti erittäin kovaäänisesti. Tänä vuonna ei näkynyt pahemmin kieltoja vaikka yksi siksak-mallinen linja näytti aluksi aika epäilyttävältä ja vaikealta. Banketilla meni valitettavasti yksi ratsukko nurin, mutta kummallekaan ei onneksi käynyt mitään. Voitto meni tällä kertaa Saksan joukkueelle. Toiseksi tuli Australia/Uusi-Seelanti ja Ruotsin joukkue oli hienosti kolmantena!

Kvällens tredje program var det som vi hade väntat på och som vi älskade förra året: inomhusfälttävlan. Hindren var jätte läskiga och det blev en lika fartfylld tävling som förra året. Phew, jag kunde känna hur jag fick rysningar och min kropp blev full av adrenalin bara av att se på tävlingen, så underbart hur duktiga dessa ekipage är! Full fart på läskiga och STORA hinder, musik som spelas på full volym och en publik som jublar och skriker. Det blev knappt några vägrande i år fast det var en linje som jag tyckte såg väldigt klurig och svår ut. Tyvärr gick ett ekipage omkull på banken men vilken tur att ingen skadae sig. Vinsten gick till laget från Tyskland, andra placerade var Australien/Nya Zeeland och Sveriges lag tog en fin tredje plats!


Videolla näkyy ensin Patrik Kittel upealla Scandic-orillaan. En ole ennen nähnyt hänen ratsastustaan ja on pakko sanoa, että olin kyllä ihan starstruck ja tunsin itseni ihailevaksi pikkutytöksi. Videolta voikin kuulla meidän mielenkiintoisia kommentteja... :D Kittelin jälkeen on vielä vähän kouluratsukoita lämmittelemässä. Sitten näkyy pätkä "Ride and Drive"-kisasta ja lopuksi muutama maastoesterata. Kannattaa katsoa varsinkin viimeinen videopätkä kun ruotsalainen Linda Algotsson vetää upean radan - yleisön reaktiot ovat kyllä jotain erityistä!

På videon syns först Patrik Kittel på sin underbara hingst Scandic. Jag har aldrig förr sett honom rida live och jag måste säga att jag blev helt starstruck och kände mig som en liten tjej som ser på sin idol. Och mycket väl kan ni höra våra härliga kommentarer på videon... :D Efter Kittel är det några fler dressyrekipage som rider fram. Sen är det ett klipp från "Ride and Drive"-tävlingen och till slut har jag filmat några banor från fälttävlan. Jag rekommenderar starkt att kolla åtminstone det sista klippet där Linda Algotsson rider, titta och lyssna på publikens reaktioner!

Innostuneet heppatytöt - Taggade hästtjejer

Palkintojenjaon jälkeen oli aika päästää yleisö areenalle: Arena party alkoi! Miten loistava idea antaa yleisön tulla areenalle, musa soi, ratsastajat jakavat nimmareita, baarista voi ostaa virvokkeita ja pääsee ihailemaan esteitä läheltä. Ovat ne kyllä isoja ja pelottavia, kääk.

Efter prisutdelningen var det dags att släppa publiken in på arenan: dags för Arena party! Jag tycker det är en kanonbra idé att låta publiken komma ner på arenan, dansa till musiken, ryttarna delar ut autografer, man kan köpa dricka från baren och se hinden på nära håll. Usch vad stora och läskiga de är, hjälp!

Hyppäisitkö sinä tästä? - Skulle du våga hoppa den här? 
Ruotsalainen taidonnäyte: miten tehdä ratsastuksesta mediaseksikästä? - Svenskarna visar exempel: hur gör man ridsporten attraktiv för medier?





Shop till you drop jne? No siltä kyllä tuntui. Kännykän askelmittariin kertyi koko päivältä matkaa reilu 10 km ja olin kuitenkin töissä (toimistossa, paikallani) kello kahteen asti. Joten ihan kiitettävästi tuli vissiin kulutettua messuosaston lattiaa. :D Löysinkö mitään? AI ETTÄ LÖYSINKÖ? Kyllä. Löysin mm. yhden asian josta olen unelmoinut ja haaveillut monta monta vuotta. Esittelen sen myöhemmin, se ansaitsee lähestulkoon oman postauksensa. Muut ostokset olivat myös todella hyviä ja kannattavia - laskin, että säästin about 200 €. Täällä on kyllä hyvät alennukset. Pieni kuva alle, varusteurheilijana teen tottakai paremman esittelyn myöhemmin. ;)

Shop till you drop osv? Ja så kändes det faktiskt. Mobilen visade att jag hade gått över en mil under dagen och då jobbade jag ändå (på kontor, stillastående) till klockan två. Så det blev ett antal steg på mässgolvet. :D Hittade jag något? OM JAG HITTADE? Ja. Jag köpte bl.a. en grej som jag har drömt och suktat efter i flera pr. Jag ska visa den i ett helt eget inlägg - den är värd det. Allt annat som jag köpte var verkligen bra inköp - jag räknade att jag sparade typ 2000 kr på mina köp. Det är så bra rea här! Nedan kan ni se en liten bild men den plaggryttaren som man är så ska jag självklart visa upp mina inköp bättre sen senare. ;)


Equiline ratsastushousut - Ridbyxor från Equiline
Kolme paria ratsastussukkia - Tre par ridstrumpor
Kingslandin villapaita - En stickad tröja från Kingsland


Tänään Horse Show-vierailu jatkuu, pysykää kuulolla. ;)
Idag är det dags för Horse Show igen, håll utkik för mer info. ;)

4 kommentarer:

  1. Siis Kittelin hevosen piaffe! Katoin jo aikaisemmin instagramissa että jestas kuinka upeeta *.*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jep!! Huhhuh kyllä kuola valui tuota katsoessa. Yhtäkkiä esteratsastus tuntuu ihan typerältä. Huomenna pääsen toivottavasti näkemään livenä radalla!

      Radera
  2. Kanske man nästa år måste komma dit istället för att vara o. se på Helsingfors Horse Show. Bra inlägg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det är helt klart värt ett besök! Tack :)

      Radera