22 mars 2016

LB:1


Hevosista en yleensä halua näyttää huonoja puolia täällä blogissani, mutta itseni likoon laittamista en sen sijaan pelkää yhtään. En tiedä onko se hyvä vai huono asia. ;) Tästäkin kuvasta voisi herätä kysymys onko ratsastajalla kaikki Muumit laaksossa. Välillä ei ole.

PS: Postauksen kuvat on otettu 50mm/1.8 putkella. Eikö ole aika HURJA ero aiempiin maneesikuviin??! Joo terve, tätä käytetään jatkossa. :D Ainut huono puoli on tietysti, että se on kiinteä objektiivi (ei zoomia) joten kuvaajan roolissa olevan täytyy vähän kikkailla parhaiden kuvien eteen mutta mitä sitä ei tekisikään jotta bloggaaja tulee iloiseksi.

Jag brukar inte visa dåliga bilder på hästarna här i min blogg, men jag är absolut inte rädd att göra narr av mig själv. Vet inte om det är bra eller dåligt. ;) När man ser den här bilden är det ju nästan läge att fråga om jag har alla hästarna hemma. Ibland inte. 

PS: Bilderna i inlägget är tagna med 50mm/1.8 objektivet. Visst är det en STOR skillnad med dom ridhusbilderna jag har lagt ut förut?? Det här ska absolut användas i fortsättningen. Den enda nackdelen är så klart att det är ett fast objektiv alltså kan man inte zooma. Men då får väl fotografen helt enkelt skutta runt efter oss.


Tarkkasilmäisimmät ehkä jo huomasivat bannerin alapuolella olevaan linkkiluetteloon ilmestyneen Kalender-välilehden, minkä takaa löytyy meidän kisakalenterimme! Olen laittanut mukaan listaan sekä varmat että epävarmat kisat. Ja oikeastaan itseni takia laitoin sinne myös kaikki alustavasti suunnitteilla olevat kilpailut. Hyvä kun ne löytyvät nyt edes jostakin kauniisti listattuna. :D Sieltä voi sitten kisojen jälkeen vakoilla prosentteja/sijoituksia/hylkäyksiä, kaikki näkyy allekkain ja tulenpa vielä lisäämään jokaisen kilpailun kohdalle linkin sitä käsittelevään postaukseen. Kätevää eikö?

Dom med bra syn har redan sätt länken "Kalender" där ni kan hitta vår tävlingskalender! Jag har skrivit med både de tävlingar som är säkra och osäkra. Och faktiskt skrev jag med alla möjliga tävlingar som jag har tittat på. Bra att ha dom nånstans åtminstone. :D Efter respektive tävling kan man gå och spionera hur det har gått för oss och sen hittar man också en länk till alla inlägg. Smart va?


Päivän asu/Dagens outfit:
Kypärä/Hjälm - Lamicell Transformer
Fleece - Euro-Star
Paita/Tröja - Star Rider
Hanskat/Handskar - Roeckl light grip
Housut/Byxor - Euro-Star Laureta
Saappaat/Stövlar - Mountain Horse Supreme


Sunnuntai-iltana meillä oli Maaiken omistajan ja toisen tyttären kanssa meidän jo tavaksi tullut "mini-clinic" minkä aikana on siis tarkoitus jakaa neuvoja, ajatuksia ja katsoa toisen ratsastusta. Todella mukava ja hyödyllinen tapa oppia uutta ja viettää aikaa ystävien kanssa! Meillä oli tällä kerralla teemana radan ratsastus. Pääsinkin kokeilemaan tätä LB:1 rataa viime perjantaina, jolloin se sujui ihan ok:sti.

Verkkasin Maaiken hyvin ja samalla vähän neuvoin tyttärelle mitä teen ja miksi, mitkä keinot olen havainnut parhaaksi Maaiken kanssa. Tein käynnissä voltteja ja pysähdyksiä, katsoin että pohje menee läpi heti eikä huomenna ja sitten vähän ravia ja laukkaa, sellaista kivaa tekemistä. Olin kuitenkin tiukkaa tätiä ja vaadin keskittymistä, avuilla olemista ja pyöreyttä. Onnistuinko olemaan tiukka se onkin sitten eri kysymys. :D

På söndag hade vi vår traditionella "mini-clinic" tillsammans med Maaikes ägare och hennes andra dotter. Då är det alltså meningen att vi delar med oss tips, tankar och ser på den andras ridning. Jag tycker att det är ett jätte bra sätt att lära sig nytt och vara tillsammans med vänner! Temat för den här kvällen var banridning. I fredags hade jag ju redan ridit lite igenom LB:1 och det gick helt ok.

Medans jag red fram Maaike berättade jag lite åt dottern vad jag gör och varför, vad jag har märkt funkar på Maaike. Jag red volter och halter, såg till att skänkeln var igenom direkt och inte imorgon. Sen blev det trav och galopp, så där lite trevligt. Jag försökte hålla mig bestämd och att Maaike fokuserar på att jobba, är på hjälpen och rund och fin. Om jag lyckades vara tillräckligt bestämd, det är ju en helt annan fråga. :D



Selvästi harjoittelen tuomarien hurmaamista hullun hymyllä ja kieroon katsomisella. Toimiiko?

Uppenbarligen försöker jag här charma domaren med ett galet leende och tittar i kors. Funkar det?


Keskilaukkaa! - Mellangalopp!
Kohti lopputervehdystä - Mot sluthälsningen

Tätä tarkoitin postauksen ensimmäisellä kappaleella. Ei tätä tätiä voi ottaa vakavasti!

Det var precis detta jag menade med första stycket i inlägget. Man kan inte ta den här tanten seriöst!

Askeleen pidennys ravissa - Steglängning i trav
15 m laukkaympyrä - 15 m galoppvolt

Topanga oli vielä eilen kengätön joten en ratsastanut sillä. Tänään se kuitenkin sai onneksi kengän takaisin ja kävin maneesissa kokeilemassa miltä se tuntuu. En odottanut mitään hyvää, onhan se lähes seisonut nyt pari viikkoa. Okei, 1.5 viikon aikana sillä on ratsastettu kahdesti... Siinä on hyvin aikaa kerätä virtaa ja jäykistyä. :D No, ihan hyvin se toimi ja ylitti kuitenkin odotukset. Olihan se aika epätasainen ja hermostunut mutta tuli paljon hyviä pätkiä. Ratsastin kerran meidän ylihuomisen kouluradan läpi ja se meni ihan ok:sti - viimeiseen osioon asti jossa tulee keskilaukka ja keskiravi peräkkäin, sen jälkeen ei ollutkaan meno enää millään lailla tasaista tai mukavaa. :D No mitä pienistä. Mun ei ollut alunperin tarkoitus ratsastaa huomenna, mut jos aion saada hyväksytyn tuloksen suht rennolla hevosella mun on pakko käydä läpiratsastamassa Topanga huomenna ja mm. yrittää saada jotain tolkkua niihin keskiaskellajeihin ja laukannostoihin... Onneksi ei ole kyseessä oikeat kisat mutta kyllä silti vähän hermostuttaa. :D Hermostuttaa myös senkin vuoksi, että tallikaveri kysyi haluanko startata hänen 5-vuotiaalla estetammallaan myös tuon saman Helpon B:n. Vastasin kyllä, mutta vähän arveluttaa sillä en ole ikinä tällä hevosella mennyt. Huomenna illalla käyn nopeasti selässä kokeilemassa tuleeko hommasta mitään. Pitäkää peukkuja. ;)

Facebookista löytyy muuten nyt oma sivu mun "valokuvausprofiilille", sinne tykkäämään! KLICK!
Koin aikamoisen järkytyksen kun julkaisin ilmoituksen missä kerroin etsiväni malleja portfolion täytteeksi. Sain reilusti yli parikymmentä kyselyä ja nyt on ongelmana aika. No onpahan malleja ympäri maakuntaa loppuvuodeksi. :D Heti nyt pääsiäisviikonloppuna olisi tarkoitus kuvata seitsemän eri hevosta. Jee! :)

Topanga hade fortfarande ingen ny sko igår så jag red henne inte då. Men idag fick hon äntligen en ny sko på sig så jag gick till ridhuset för att prova hur hon känns. Jag hade inga bra förväntningar, hon har ju typ stått två veckor. Okej jag har ridit henne två gånger på en 1.5 veckas period. Men det är precis lagom tid att bli övertänd och stel. :D Men hon var mycket bättre än vad jag förväntade mig! Visst var hon ganska ostadig och nervös men det blev många fina bitar också. Jag red igenom dressyrbanan vi ska visa upp nu på torsdag och det gick helt ok - fram till sista biten när man ska rida mellangalopp och mellantrav efter varandra. Efter det var det inte allt fint eller roligt. :D Haha, men vad kan man göra. Imorgon hade jag inte tänkt rida men nu känns det som ett måste om jag vill få ett godkänt resultat på torsdag... Får nog träna på mellangångarterna och galoppfattningar. Det är tur att det inte är en riktig tävling men jag är ändå jätte nervös. :D Och det gör inte saken lättare att en stallkompis frågade om jag vill starta Lätt B med hennes 5-åriga hoppsto. Självklart svarade jag ja, men det är lite småpirrigt då jag aldrig har suttit på den här hästen. Jag ska prova henne snabbt imorgon kväll så får vi se om det blir nåt av det. Håll tummarna. ;)

Ni kan förresten hitta min "fotograferingsprofil" på Facebook nu, gå alla och gilla den! KLICK!
Jag fick en stor chock när jag letade efter nya modeller för att utöka mitt portfolio. Och jag fick långt över 20 svar! Tyvärr har man inte så mycket tid man skulle vilja ha, men det betyder att jag har modeller så det räcker för hela året. :D Redan nu i påsk ska jag fota sju olika hästar... Kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar